Pages

5 Ağustos 2010 Perşembe

Neva


Eğitimin almadığı cehaleti göster deseler göstereceğim kitap.

Tuhaf bir şekilde efsaneyedi bu kitap. Popüler değil ama efsane. Neva da "Lan ileride kızım olsa adı da neva olsa" dediğim için zaten dikkatimi çeken sözcüklerden biriydi. Karşıma eski baskısını alma fırsatı da çıkınca, aldım, okudum. Evvela sardı ama, ah şu güdülmeyen edebi kaygılar! Ya, her şeyi geçtim, bir editör el ataydı. Noktalamayı, anlamsız cümleleri falan düzeltseydi? Yani düzgün türkçe kullanmak edebi kaygı gütmek değildir ki. Okurken yoruldum ciddi ciddi. Bir de bunu yazan hekim, hem de kitapta betimlediğine göre çok okuyan bir hekim. Demek ki neymiş? her okuyan, iyi eğitimli olan düzgün yazamazmış. Üç nokta edebiyatı olmuş yer yer ":/"

Her zamanki gibi, spoiler okumaktan geri kalmayıp sonunu bilerek okudum. Eşeklik ama... Okumasam daha mı iyi olurdu bilmiyorum. Kitaptaki sonu ve gerçek hayattaki sonunu bildiğim için Kayıp Balık Nemo izlerken dahi ağlayan ben ağlamadım. Sadece ama sadece öfkelendim. Hem de çok öfkelendim.

Ne ılgın'ı ne de neva'yı sevdim. Yahu insan acı çekmeye bu kadar mı istekli olur? 20 yıl tek başına değlimiş gibi, kendine zarar verenden bir kurtulamama hali falan? Neva gibi arkadaşım olsa, her gün başının etini yerdim "nasıl bu kadar pasif, çaresiz olabiliyorsun" diye. Ilgın gibi arkadaşım olsa... Olmazdı sanırım ya. bu mentalitedeki birisi bana dayanamaz, ben de ona dayanamam.

Kitabın ilk kısmında da, hatta büyük kısmında da pişmanlıktan öte yazarın kendine hayranlığı olduğunu, pişmanlıktan çok kendini anlattığını düşünüyorum (ehehehe okuyup buna da sinirlenir belki, 'Anlamamış peeeh! Zamane genci işte, aşktan ne anlar?!" der skdlasda)

Kıskançlık sorunu olanlar okumalı. Patolojilerini uzaktan görme fırsatı verdiğine eminim. Yok artık, bu kadar saçma düşünüyor olamam deseler kâfi.

Bir kitap okudum, öfkem depreşti. Ee bizim de var hatıralarımız şdlşdkdflkf

Not 1: Sözlük'te de iletidir.

Not 1,5: 3 farklı kapağı varmış. Ben siyah beyaz kapaklı ilk baskıyı okudum ama yarım kızlı (ehehe) kapak daha hoş geldi. Eee bunu da demezsem olmaz, her şeyi bitti, kapağını eleştirmesi kaldı kdjasjd!

Not 2: Bir diğer ihtimal de Dublörün Dilemması'ndan sonra ne okusam "tırt" diyecektim :/

2 Kalem Kelam:

kepazeyim dedi ki...

yarım kızlı güzelmiş, 3 nokta edebiyatı yapanlara olurum gıcık...
cümleler bozuksa o kitap her türlü tırt.

Melike dedi ki...

hikaye gerçekmiş. yazarın hayatıymış... :( :(...