Pages

27 Ağustos 2010 Cuma

Ömrümüzün Baharı

Dün sabah işe doğru koştururken -ki artık yavaş yavaş yürüyemiyorum sabahları- bir çift gördüm. Yaşlıca bir karı koca, taze emeklilermiş gibi geldi bana. Ne oldukları mühim değil zaten, kendimce yorumladım da sempatik bile buldum. O an bir cinayet işlemek için o mesafeyi yol alıyor olsalar bile bence sabahın köründe yürüyüşe çıkmışlardı ve çok tatlılardı. Ha tabii böyle düşünmemde eşofman giydikleri gerçeği de pek etkili.

Neyse efenim, nereye gelecek idim... Ben bu çifti gördüm, bir yandan koşturmaya devam ettim, sonra karar verdim; ben de yaşlanınca böyle yürüyüşe çıkmak istiyorum! Böyle derken eşim dediğim bir kimseyle yani adklhsdh Gerçi kimilerine göre -ki biri de Umut danasıdır- 18 kediyle, tek başıma yaşıyor olacağım ve kitaplarımla mutlu oluyor olacağım sadece ama... Neyse!

Her ne kadar evlilikfobik olsam da tüüüüüm sıkıntıları atlatıp sabah yürüyüşüne çıkabildiğim bir evlilik cazip geldi. Sırf bu yüzden evleneceğim belki de dsjlkfj Gerçi, haftanın son günü, iyice geç uyanma hayalleri kurarken, hele bir de yaşlanınca sabahın köründe kalkacağımı düşünmem az ironik değil ama... Acaba dünyayı gezelim yeaa mı desem? Yok ama, küçük hedeler de insanı mutlu etmeli lsdkjjsa

Düşündüm de, ölmediğim takdirde nasılsa yaşlanacağım. (ne ilginç! djklsfjs) Çoğu insan gibi evli de olduğumu varsayalım. Bir gece gençliğimi düşüneceğim, "Aaah aah" diyeceğim. Pişmanlıklarım da olacaktır bir miktar, sonra kendimi ikna edeceğim, "Yine de güzeldi lan" diyeceğim. (Heeey! Hiç yaşlı bir kadına yakışıyor mu 'lan' falan kljasj) Ölmekten korkacağım, kaybetmekten. Belki kaybettiklerimi anacağım -düşünmesi bile ürkütücü-. Her acı zamanla azalıyor sahiden diyeceğim belki, belki özlediklerimi hatırlayacağım. Ellerimde çoğalan yaşlılık lekelerini ilk gördüğümde nasıl üzüldüğümü hatırlayacağım. Sürdüğüm onca kreme rağmen -biliyorum kendimi sürerim jksajld- kırışmaya dur diyemediğimi göreceğim (Bu yazı benim ruh sağlığımı bozacak ya neyse kldjsk). İşte böyle biraz tatlı anıları bile hatırlarken hüzünleneceğim, sonra gençken yaşlılığım hakkında düşündüklerimi hatırlayacağım. Sonra "Ben böyle bişi yazmıştıııım" diyerek açacağım o çağın bilgisayarımsı hedesini, okuyacağım. Kesin ağlarım dkljasj Sonra "Evet yaa! Biz niye hiç sabahları yürümüyoruz ki?!" diyeceğim, biraz daha zırlayıp uyuyacağım. Hala başımı yastığa koyar koymaz uyuyabiliyor olacağım.

Sonra sabah olacak! Korkmayın, burada öldürmüyorum kendimi dsjdhas hiç sevmem mutsuz sonları, kaçınılmaz bile olsa! :)

Hah! Uyanacağım sonra, sabah erken saatte. Saçlarım daha az ama yine kızıl olacak. Hem beyaz saçın üzerinde kızıl boya şahane duruyor diyorlar kljfsdjfj Şahane olacak rengi, evet. Saçlarımı toplayacağım, sporu bırakmamışım, dikkat emtişim (ver gazi kendine Melike sdkljasj) fit bir yaşlıyım (Kocaynan yapılan sabah yürüyüşü spordan sayılmaz!). Gideceğim kocam olacak adamı uyandıracağım:
-Canııım, uyan hadiii! Kalk yürüyüşe çıkalım (Kaldıysa olanca şirinliğimi kullanacağım dljks)
+Hıı? (Uykulu uykulu bakacak, kesin içimden şefkatli bişiler geçecek)
-Hadi uyan yaa! Canım hadi yürüyelim, aaa uyunur mu böyle! Uyan, yürüyelim sonra şahane bir kahvaltı yapalım hadi!
+Yaaa nerden çıktı buu?! Yine nerden ne geldi aklına :/(Yuh hayalimde bile adamı bezdirdim galiba dklj)
-Geldi iştee, kalksana artııık. Niye gelmiyorsun?! ÜhüühüüÜhü! Gençlik hayallerimi yıktın be adam!
+Ne hayali yaa? Yine niye ağlıyorsun? N'aptım ben yaa! Yok yok, hayallerinin tamamını anlattırmadan kimseyle evlenilmemeli! Valla bak!
-Geliyorsun değil miii? (Yaşıma başıma bakmadan şımarıyorum evet djkls)
+Tamam, tamam. Geliyorum tabii ki(Mutlu son! dsdas)

Yok be vazgeçtim, ben şarap gibi bir kadın olacağım! kfjlsdj

O değil de, yazarken ben o yaştayken annem hayatta olmayabilir diye ağlamaya başladım ya... Evet, olmayabilir demek istiyorum sadece.

http://fizy.com/#s/1aglvs

not: iletidir de.

4 Kalem Kelam:

Adsız dedi ki...

burdan şukelanı verdim, ekşi'ye de yorum yaptım =P

Hayalin Derinlikleri dedi ki...

İnsan genel itibariyle 2 şeye güler.Bi espri yada durum olur ve bu insanın anladığı bi şekilde olur.İnsanda güler.Birde insan anlamdıklarına yada anlamadığı, kendinde tanımsız olan şeyleri görünce, duyunca,okuyunca güler....vs Yazı içine sığıştırılmış, kendi içinde anlamsız,"kjljjhlkh" tarzı ifadeler, bir insan olan benim 2. yanımı tetikledi :) Akıcı bi şekilde ilerlerken okuma, âni bir şekilde fren yapan, öylesi ifadelere bir anlam vermeye çalışıp, sonrasında kasmayan ve o ifadeye aklına gelen herhangi komik bir ânı otamatik olarak atayan insan, tüm bunların ardından hemen gülüyo, komik anılarının derinliğince :))

Neyse... Yazı güzel olmuş,hoşuma gitti. Yaşlılık gençlik gibi olmayacak büyük ihtimal.Geçen yıllar sende(ve bende,onda, şunda ,bunda) geçmeyecek büyük ihtimal.Yılar geçmiyecek, birikecek çünkü... Belki o sıralar hayatın şartları çok daha iyi olacak şimdiye nazaran ama insan sade bir hayat arayacak.Biraz tersten bakmak oldu bu ama şu var ki insan her yaşta insan olacak, ve o çağın kendi içinde bir önemi olacak.Baş etmeyi öyle yada böyle becerir insan, dert ve sıkıntılar karşısında bukalemunca bir savunması var genelde.Yaşlılıktan bahsettiğin için diyorum ama hayat belki çok daha farklı, o zaman çok daha güzel olacak...Bugün işe koştururken, o gün eşinle koşuyo gibi yapacaksınız. :)) Hayatın içeriği aynı, ama ona değer biçen yine insan.(İşe koşmak,eşinle koşmak...vs durumları yâni)
Neyse, daha yazılırdı belki ama bir yorum için sanki fazla uzadı :) Ellerine, gönlüne sağlık.Güzel yazı olmuş.

*Not: Bende kedi besledim vaktiyle ama 18 tane beslemedim...Bu nasıl bir evlat sevgisidir böyle ya :))

diyego dedi ki...

bazı hayaller çok çok basit olabiliyor. ama belki de, çok karmaşık çok fazla şey istenen hayallerden daha fazla mutlu edebilme ihtimali var kurulan bu basit hayallerin. bilmiyorum, ama sanırım basit hayallerle de insan çok mutlu olabilir.

"zengin olayım - villam olsun - ünlü olayım - yazar olayım - herkes beni sevsin -" tarzındaki hayaller mutlu olunmak için kurulmuyor bence. bunlar insanların mutluluğun kaynağı olarak gördüğü yanlış çıkarımlar sadece. -bana göre tabii-

senin bahsetmiş olduğun bu "çok çok basit" hayal, mutlu olabilmek için yeter de artar bile. zengin olmaya, villada oturmaya ya da çok ünlü olmaya gerek yok. sevdiğin insanla beraber çok basit bir eylemi gerçekleştirebilmek bile mutlu edebiliyorsa insanı, basit hayaller büyük hayallerden çok daha iyi denebilir aslında.

çok basit ama çok çok güzel bir hayalin var. onu hep elinde tut. :)

son olarak; http://bit.ly/9l39y1

lskdfjslfjslf

Melike dedi ki...

18 kedim yok, hiç kedim yok. ah şu annem :) gerçi izin verdiği halde bir türlü edinemedim, yazık kediciğe evde az duruyorum pek bakamam dedim.

teşekkür ederim hayalin derinlikleri :) okurken bir anda bitmesin diye hız kasisleri vardı oralarda :P

yaşamı ve anı seviyorum ben. nasıl baş edeceğimi bilmiyorum, yaşarken hatırlıyorum bazen :)

@diyego sana hayalimin detayını anlatmamış mıyım? kaldslk bak şimdi o gece ühü ühü dediğim, işte yazılarıma baktığım, yani ikamet ettiğim ev villa, çok zenginmişim sonra ajlksdjaskh raflarda kendi yazdığım kitaplarım falan, çok ünlü olduğum için sokağa çıkmaya korktuğumda yürüyemiyormuşum meğerse kdsjkh

şaka şaka :) basit hayaller mutlu eder insanı, bilirim.