Pages

12 Aralık 2009 Cumartesi

Zannetmek Üzerine Edebi Olmayan Bir Yazımsı

14.11.09
10:47

Başlığa bakıp heyecanlanmayalım :)

Şimdi fark ettim ki öğrenci sanrıları diye bir kategori var. Olmalı yani.

Önce durumu açıklayayım, sonra genellemeye varayım. Bunun adı da ne olur? Haliyle tümevarım olur.

Pazartesi günü sınavım var, geçen yıl 10 kişilik sınıftan 3 kişi geçmiş bu dersten. Hiç bir şey anlamıyorum, zaten pek dinleyemiyorum da. İşte sınav günü geliyor, yaklaşıyor an be an. Ancak içimdeki gerginlik her fotokopi çektirdiğimde kitap aldığımda azalıyor. Elimde şimdi bakmaya başlasam sınava kadar bitiremeyeceğim kadar not var. İşin komiği kendi defterimle beraber 4 tane de defter fotokopisi var. Yani hocanın anlattıkları standart, zira ders aynı ders. Notlar standart, yazılar farklı. Fotokopiler bi' dolu. Ama özgüven tam, ohoo o kadar not buldum, fotokpi çektirdim, kitap aldım. Geçerim ki bu dersten.

Durun! Zor geçersin demeyin bana.
Hem çalışırım belki, hayat bu belli olmaz.

Not: ashdgskdgfskdfhlsafgaf genellemeyi unutmuşum, vazgeçtim genellemeyeceğim! :)



5 Yorum:

eniGma's Kite dedi ki...
2 gün
4 defter
yüzlerce fotokopi

...

1 öğrenci
1 ders!

bu kış aklınız şaşacak!

"kiss of the istatistik"

coming soon!

14 KASIM 2009 14:00
özcan dedi ki...
elektromanyetik teori dersiydi. dersi 60 kişi alması gerekiyorken 170 kişi alıyordu. anlayacağınız 3 senede toplam 10 kişi geçmiş dersi. hocamız teorik fizikçi, teorikçileri hiç sevmem zaten, geçme olasılığım en iyi ihtimalle 60'da 4 filan. sonuçta geçtim. ortalamaların altında bir nottu ama geçtim. ertesi sene hocası değişti. sınıfın tamamı b1 ve üstü notla geçti. sonra düşündüm ki acaba kalsaydım daha hayırlı mı olurdu benim için diye. o zaman anladım ki aslında mesele kalmak ya da geçmek değil. o an nasıl hissetiğin. ben geçince mutlu olmuştum, sonra hüzünlü. ama dersi geçmiştim bi kerede. kalsan da geçsen de bir kez mutlu ve bir mutsuz oluyorsun eninde sonunda.

niye anlattım bunu, tavsiye vermek için değil. biliyorum ki elinden gelenin en iyisini yaptığın sürece kaybetmezsin. 4 defter ve yüzlerce fotokopiden daha iyisini yapanı da görmedim.

14 KASIM 2009 23:24
Melike dedi ki...
sonuç olaraaaak... hayatımda ilk defa bir dersten kalacağım. hem de basit soruları gelen bir dersten. hem de tamamen kendi yüzümden. hadi biraz da hoca yüzünden olsun.
olsun ama süper mazaretlerim var. ilk defa bunları da kullanacağım.

ya acaba... alışkanlık yapar mı?

16 KASIM 2009 22:37
özcan dedi ki...
alışkanlıklar geçicidir. yoksa ben mezun olamazdım zaten. ayrıca buradaki herkesten sen daha iyi biliyorsun ki kendini suçlamak ne dersi geçmeni sağlar ne de seni daha mutlu yapar. kendini suçlamaktan vazgeç. hem bak kalacağım demişsin, belki geçersin.

17 KASIM 2009 19:47
Melike dedi ki...
ama sonuçta kendi yüzümden, olaylara verdiğim reaksiyonlar benim elimde mesela. belki hem kendimi gerektiği kadar suçlamam iyi bir şeydir.
deneyip göreceğim :)

17 KASIM 2009 19:52

0 Kalem Kelam: